Deliveries delay for flooding of rivers at vicenza’s area


from 2-Nov-10 until to 8-Nov-10

 

 Due to the high rainfall and problems we can not guarantee deliveries in this week.

Our resources and national and international couriers are unable to ensure the procurement and delivery of the goods.

Some companies and contractors with whom we work are not themselves able to maintain deliveries.

In these days cause of high rainfall our province and surrounding areas have been submerged for as much as 30 percent of its territory stretches from the water with total or partial closure of the A4 highway such the  junctions to the A31 Valdastico and junction with A13 Bologna Padova and the main regional roads near bridges and overpasses. More than a dozen rivers have burst their banks and hundreds of houses are under water such as many families are evacuated from the civil protection. A part of our work force is a setback for the moment.

The centre of vicenza  itself was submerged for 30% which Bacchiglione river burst its banks at several points also towards Ponte San Nicolò Padova.

We apologize for the possible delays we hope that the situation become normally in the next days.

We hope you understand the problems and delays due to this difficult situation that only in the day of 3th November  seems to improve slowly.

 

ritardi consegne causa esondazioni e allagamenti

 

A causa delle elevate precipitazioni e problemi connessi non possiamo garantire le consegne.

I nostri mezzi e i corrieri nazionali e internazionali non sono in grado di assicurare l’approvigionamento e le consegne in queste aree della provincia di Vicenza .

Alcune aziende e terzisti con i quali operiamo non sono a loro volta in grado di mantenere le consegne.

In questi giorni a  causa delle elevate precipitazioni la nostra provincia e le zone limitrofe sono  state sommerse per ben il 30 per cento del proprio territorio dall’acqua con chiusura a tratti totale o parziale dell autostrada A4 raccordi con la A31 valdastico bivio padova con A13 bologna e le principale strade regionali in prossimità di ponti e cavalcavia. Sono più di una decina i fiumi che hanno rotto gli argini  sono centinai le case sott’acqua e le famiglie fatte sgomberare dalla protezione civile. La nostra forza lavoro è a regime ridotto per il momento.

Il capoluogo stesso è stato sommerso per il 30% del centro dal fiume Bacchiglione che ha rotto gli argini in più punti anche a verso Padova ponte san Nicolò.

 

Vi preghiamo pertanto vista la situazione di comprendere le difficoltà e i ritardi dovuti a questa difficile situazione che solo nella giornata di oggi 3 novembre sembra migliorare lentamente.